Tips & tricks om tickets voor SEIZOEN 21|22 te bestellen

Wil je graag tickets bestellen voor seizoen 21|22, maar heb je nog enkele vragen? We zetten hier de belangrijkste vragen op een rijtje. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan tijdens de openingsuren contact met ons op via ccdesteiger@boom.be of 03 880 18 00.

Ik zie het programma online staan, maar ik kan geen tickets bestellen. Hoe komt dat?

Onze ticketverkoop start op 12 juli om 10u stipt. Voor dit tijdstip is onze ticketwebshop niet geactiveerd.

Kan ik mijn cadeaubon gebruiken?

Ja, dat kan. Kreeg je in het afgelopen jaar een cadeaubon omwille van een afgelaste voorstelling? Dan kan je deze gebruiken bij de aankoop van nieuwe tickets. Dit kan zowel in de webshop als aan de onthaalbalie van het gemeentehuis. 

Mijn cadeaubon is onlangs vervallen. Kan ik deze nog gebruiken?

Ja, dat kan. Omwille van de coronapandemie hebben we de geldigheid van alle cadeaubonnen verlengd naar 5 jaar. Dus ook al is de datum op je papieren bon vervallen, dan zal je de code nog steeds kunnen gebruiken.

Hoe zit dat met die UiTPAS Rupel?

De UiTPAS Rupel is een spaarkaart voor vrijetijdsactiviteiten. Alle inwoners van Boom en Rumst kunnen een UiTPAS Rupel aankopen. Elke keer als je deelneemt aan het vrijetijdsaanbod van de gemeente, kan je een punt sparen. Die punten kan je dan weer omruilen voor leuke voordelen, extra's of gratis tickets. Een UiTPAS is persoonlijk en kost € 5.

Heb je recht op verhoogde tegemoetkoming of ben je in schuldbemiddeling? Dan heb je recht op een UiTPAS met kansentarief (€ 1) en betaal je automatisch 80% minder voor elke UiTPAS-activiteit.

Lees hier alles over de UiTPAS Rupel.

Ik heb een UiTPAS met kansentarief, hoe kan ik tickets bij De Steiger reserveren aan het verminderde tarief?

Houders van een UiTPAS met kansentarief kunnen voorlopig enkel tickets reserveren op vertoon van hun UiTPAS aan de onthaalbalie van het gemeentehuis.

Kan ik mijn stoeltjes zelf kiezen in de zaal?

Ja, dat kan. Je kiest de voorstellingen die je wil zien in de ticketwebshop. Het systeem wijst je automatisch de beste beschikbare plaatsen in de zaal aan. Wil je toch een andere stoel? Dan kan je de stoelen in je winkelmandje nog wijzigen.
LET OP: Je zal steeds aansluitende stoeltjes moeten aanduiden.

Krijg je nergens de optie om stoeltjes te kiezen? Dat wil zeggen dat we voor deze voorstelling werken met een ongenummerd zaalplan (o.a. voor films en extra muros-voorstellingen). Je kan dan de avond zelf je stoelen kiezen.

Hoe zit het met de afstandsmaatregelen in de zaal?

Wij verkopen op dit moment per voorstelling slechts 70% van de zaalcapaciteit. Komen er in aanloop van de voorstelling versoepelingen, dan kunnen we de overige stoelen ook vrijgeven. Hou in dat geval zeker onze sociale media in de gaten voor updates.

Voorlopig zijn de richtlijnen dat er geen afstand moet bewaard worden tussen de stoeltjes. Wijzigt deze maatregel, dan zullen wij het zaalplan opnieuw indelen en krijg je in de aanloop naar het evenement nieuwe stoelen toegewezen.

Lees hier alles over onze #coronaproof-maatregelen.

Wat is een abonnement?

Wil je naar 4 of meer voorstellingen komen? Dan koop je best een abonnement. Je ontvangt dan automatisch een goedkoper tarief:

  • vanaf 4 voorstellingen: € 2 korting op de basisprijs per voorstelling
  • vanaf 8 voorstellingen: € 3 korting op de basisprijs per voorstelling

Bij je abonnement ontvang je ook 2 vouchers:

  • een abonneevoucher > hiermee kan je het ganse seizoen nog tickets bijbestellen aan het abonnementstarief
  • een filmvoucher > hiermee kan je een gratis filmvoorstelling boeken

Houdt De Steiger een zomersluiting?

Neen, de onthaalbalie van het gemeentehuis blijft doorlopend geopend. Je kan er steeds terecht om tickets te kopen. Ook onze ticketwebshop blijft 24/7 geopend. De medewerkers van het CC nemen afwisselend vakantie, waardoor het soms iets langer kan duren vooraleer je een antwoord op je vraag ontvangt.